måndag 12 mars 2012

Helgen

I lördags gick vi runt Rönningesjön med Viktoria och Kiro. Där det inte var galet hal is var det istället en massa lera så Täppas såg inte klok ut till slut. Varken Kiro eller Täppas tål ju varandra men trots den två timmar långa promenaden hördes inte ett muttrande från någon av dem, duktiga grabbar! Vid Rönninge by stannade vi för en fika och jag skrattade gott åt Kiro som totaldissade en smakbit av kakan =)

Igår blev det viltspår och jag skulle möta upp Helena vid skogen. Medans jag stod där och väntade passerade en man med sju whippets. Han gick lite mot skogen och började koppla loss alla vovvarna på en gång. Jösses tänkte jag, inte illa att ha en sådan inkallning på sju whippets så att han vågar släppa dem alla tillsammans. Men det är klart, det går ju alla släppa loss sju hundar även utan en fungerande inkallnng... Mitt i allt dyker Helena och Martie upp från skogen och de får såklart sju skällande whippets rakt på sig. Bryr sig gubben? Nä...

Hur som helst gick Täppas spår ok, men han tappade bort sig på ett ställe och eftersom det inte var jag som lagt spåret viste jag inte vart vi skulle =) Men hade jag bara följt Täppas så hade vi nog kommit rätt (varför kan jag aldrig lära mig att lita på honom). Dock hade han svårt att lokalisera klöven. Den var upphängd (vill inte att han får tag i den) och det blåste lite så doften fanns nog lite överallt. Fast hur svårt kan det vara? Men tydligen snurrade även Martie vid sin klöv så det var väl nåt med vinden (om inte annat så har jag iaf något att skylla på hehe).

Har snott två bilder från Helena de var ju så himla fina =)


Inga kommentarer: